janskelazne.cz > Janské Lázně > Tipy na pěší výlety

Tipy na pěší výlety

Harrachova cesta * Krkonoše

• Vycházková trasa Střední hřeben :
  • Náměstí od kolonády  - katolický kostel - Rudolfovo údolí  -  kolem dětské léčebny Vesna..Po Středním hřebenu  dojdete k výletnímu místu Hoffmanově  boudě. Délka trasy  2,5 km.

• Černohorské rašeliniště
  • Se nachází  v plochém sedle mezi Černou a Světlou horou , asi 4,5 km dlouhá naučná stezku s několika panely, vede od Černé boudy k Václaváku, Hubertově vyhlídce, Velkým Pardubickým boudám. Lze se na ní napojit z kterékoliv strany.

• Luisina cesta Těsným dolem ( Klausův důl )
  • Trasa vede od hotelu Lesní dům. Luisina cesta odbočuje za mostem. Už po čtvrt kilometru stoupání je chodník zasekán do skalnatého kaňonu, v blízkosti vodopádů Černohorského potoka

Vodopád na Černohorském potoce

• Z Černé hory přes Václavák do Pece pod Sněžkou
  Trasa je vedena od horní stanice lanové dráhy po červené turisticky značená cesta okolo Sokolské a Černé boudy k Václaváku. Trasa dále pokračuje úbočím nad Javořím potokem ke Kolínské a Pražské boudě, kde po žluté a následně modré turisticky značená cesta sejdete do Pece pod Sněžkou. Celková délka trasy je 5.5 km.

• Z Černé hory okolo Černohorského rašeliniště a Vlašských Bud do Velké Úpy
  Trasa je vedena od horní stanice lanové dráhy po červené turisticky značená cesta okolo Sokolské a Černé boudy nad Václavák, kde odbočíte vpravo a po žluté turisticky značená cesta okolo Černohorského rašeliniště přijdete na Pěticestí. Z Pěticestí se vydáte po strmé lesní pěšině k Vlašským Boudám. Trasa i nadále pokračuje po žluté turisticky značená cesta pozvolným sestupem do Velké Úpy. Celková délka trasy je 8.3 km.

• Z Černé hory po Zvonkové cestě do Janských Lázní
  Trasa je vedena od horní stanice lanové dráhy po asfaltové cestě k Zinneckerovým Boudám, kde odbočíte vlevo, následně scházíte po lesní cestě úbočím Černé hory nad Těsným dolem do Janských Lázní k hotelu Lesní dům. Celková délka trasy je 5 km a je značená jako červená turisticky značená cesta

• Z Černé hory po Černohorské silnici do Janských Lázní
  Trasa je vedena od horní stanice lanové dráhy po asfaltové cestě k Zinneckerovým Boudám (červená turisticky značená cesta), po ostré zatáčce vpravo následuje dlouhý travers úbočím Černé hory k levotočivé zatáčce pod Zrcadlovkami. Na křižovatce se žlutou turisticky značená cesta odbočíte vpravo směrem k Hoffmanovým Boudám, kde překřížíte státní silnici a dále po zelené turisticky značená cesta přijdete k dolní stanici lanové dráhy v Janských Lázních. Celková délka trasy je 6.2 km.